Fire gange om året booker de sig ind i eksperimentariet i Jedsted for at lege.
– Så ser vi på mit lange dokument med inspiration, pingponger om produkter, udskæringer, råvarer eller strategiplaner. Fire gange er faktisk ikke nok, men vi er tilfredse med, at vi nu har fået et setup omkring virksomheden, så vi kan bruge tiden på det.
Bjarne Christensen forklarer, at netop nytænkning har ført dem sammen med ismastodonten Premier Is i et helt nyt og, hvis de selv skal sige det, ret unikt projekt.
– Sidste sommer forpagtede vi en iskiosk på Fanø fra Premier Is. De forstod ikke, hvordan vi kunne sælge så meget is. Vi solgte på tre måneder, hvad de normalt solgte på et helt år, og ud fra det begyndte vi at udfordre hinanden på det at sælge is. Resultat blev, at vi skal hjælpe Premier Is med at udvikle nye smage, og har fået lov til at designe en helt ny type af isbutik. Det bliver et teststed for Premier Is.
Bjarne Christensen forklarer, at stedet bliver den berømte iskiosk Slotsisen i Kolding, og at man slår dørene op 8. april.
– Vi vil lave et sted, hvor der kan sælges is 12 måneder om året. Hvorfor skal det kun foregå om sommeren, så vi har udviklet en ny butik, rykket alt ud, bygget nyt op og sat nye produkter ind, siger Bjarne Christensen, mens han fremviser tegninger i lyserødt, nyt tapet, klinker, folie, tanker om kagetapas, kaffe, bagværk med mere.
Rasmus Errebo indskyder, hvordan kompagnonen er visuelt og strategisk stærk, og at han derfor har arbejdet tæt sammen med Premier Is om både produkter, forretningsmodel og hele identiteten omkring den nye testbutik, mens han selv har stået for tilblivelsen af søde sager til menukortet.
– Vi prøver at koble is, kage og design sammen på en ny måde. Vi har eksempelvis udviklet en ny type vaffel, og det har Premier Is aldrig tænkt på. De har mest set den som noget, man bare putter isen i, fordi sådan har det været i 50 år, siger Bjarne Christensen
– Nu er det Arla og Premier Is, vi sælger vores viden til, men det kan være alle virksomheder indenfor fødevare- og oplevelsesindustrien. Vi er bare glade for, at Alabama har udviklet sig i præcis den retning, vi håbede på.